Haberler

1-7 MART DEPREM HAFTASI TATBİKATI

Bilimsel verilere göre, topraklarımızın yüzde doksan sekizi deprem kuşağında bulunuyor. O nedenle ülkemiz her an bir deprem riski taşımaktadır. "Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Deprem Araştırma Enstitüsü, Boğaziçi Üniversitesi Deprem Araştırma Enstitüsü, Türkiye Deprem Vakfı, İstanbul Üniversitesi Deprem Kürsüsü" gibi. çeşitli kuruluşlar, işbirliği yaparak, ülkemizin deprem kuşaklarını belirleyen haritalar hazırlamışlardır. Bu haritalara bakacak olursak, ülkemizin topraklan beş deprem kuşağına ayrılmış bulunuyor. 1. Derece, 2. Derece, 3. Derece 4. Derece 5. Tehlikesiz bölgeler Birinci derecede deprem bölgesinde olan kentlerimizi, Batı bölgesinden başlayarak şöyle sıralayabiliriz: Isparta, Burdur, Denizli, Aydın, İzmir, Manisa, Bursa, Yalova, Kocaeli, Sakarya, Bolu, Amasya, Tokat, Erzincan, Erzurum, Van, Hatay, Tekirdağ ve Marmara Denizi Tehlikesiz bölgede bulunan kentlerimiz ise; Konya, Karaman, Aksaray ve Mardin. Bunların dışında kalan kentlerimiz; ya ikinci, ya üçüncü, ya da dördüncü deprem bölgesi olarak, risk taşıyan kentlerimizdir. Bu sıralamalardan da anlaşılacağı gibi, ülkemiz her zaman deprem olasılığına açık bir toprak parçasının üzerinde bulunuyor. Yani, eski Kandilli Rasathanesi Müdürü Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara’nın dediği gibi, "Biz depremle yaşamaya alışacağız." Durum böyle olunca da, deprem konusunda kendimizi, bilgi bakımından yetiştirmemiz gerekmektedir... Bir Şubat ayının 6. Günü, HATAY, KAHRAMANMARAŞ, ADANA, OSMANİYE, GAZİANTEP, ADIYAMAN, MALATYA da, 7,7 şiddetinde meydana gelen deprem, halkımızı gerçekten hazırlıksız yakaladı. Binlerce ölü, binlerce evin yerle bir olması... Geride yaşlı gözler, kanayan yürekler, perişan aileler bıraktı..bir daha böyle felaketler yaşamamak için sağlam konutlar yapmalı, bizler de bilinçli vatandaşlar olmalıyız. Gelmiş geçmiş bütün depremlerde hayatını kaybeden ailelerimize, arkadaşlarımıza, annelerimize, babalarımıza, abilerimize, ablalarımıza, Oktay KURT a, Abdurrahman ARSLAN a, Batuhan a, Mutlu DENİZ E, MİNNACIK ÇOCUKLARIMIZA ALLAH’tan RAHMET YAKINLARINA SABIR OLMASI DUASIYLA… dinlediğiniz için teşekkür ederim.  

Devamı

OKUL SAĞLIĞI EĞİTİMİ

Okul Sağlığı Hizmetleri; öğrencilerin ve okul personelinin sağlığın değerlendirilmesi, geliştirilmesi, sağlıklı okul yaşamının sağlanmasıve sürdürülmesi, öğrenciye ve dolayısıyla topluma sağlık eğitiminin verilebilmesi için yapılan çalışmaların tümüdür. Okul Sağlığı Öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul personelinin ruhsal,  bedensel ve sosyal açıdan tam bir iyilik halinde olmalarını hedefler.   Okul Sağlığı Hizmetleri Neden Önemli? Erken fark edilen büyüme-gelişme bozukluklarının önüne geçmek daha kolaydır. Bu dönemde alınacak koruyucu önlemler yaşam boyu yararlı olur. Okul ortamında kazaların gelişmesi olasılığı fazladır. Görme ve işitme sorunları öğrencileri başarısızlığa götürebilir. Okulda sağlık eğitimi yapılabilir. Bulaşıcı hastalıkların görülme ve yayılma hızı daha fazla olabilir. Ancak aşılama gibi koruyucu önlemler daha kolayca alınabilir. OKUL SAĞLIĞI KONULU EĞİTİM OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİNE VERİLMİŞTİR. 

Devamı

TRAFİK EĞİTİMİ

Akdağmadeni İlçe Jandarma Komutanlığına bağlı trafik ekiplerince 15.02.2024 tarihinde okulumuz öğrencilerine; -Emniyet kemeri takmanın önemi, -Yolda karşıdan karşıya geçiş, -Yaya geçidi kullanımı, -Okul servis araçlarına binme inme kuralları,  - Genel trafik kuralları  konularında farkındalık eğitimi verilmiştir.

Devamı

15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ ÖZEL OKUL GAZETESİ

15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ OKUL GAZETESİ ÖZEL SAYISI OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİ İŞBİRLİĞİ İLE YAYINLANMIŞTIR.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ''Yunus Emre Şiirleri''

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA ARALIK AYINDA YUNUS EMRE ŞİİRLERİNİN OKUNMASI ETKİNLİĞİ OKULUMUZ GENELİNDE YAPILMAKTADIR.

Devamı

ÇEDES PROJESİ ''Kasım Ayı Uygulaması''

Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı paydaşlığı ile yürütülen Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) Projesi kapsamında; ÇEDES İl Koordinatörümüz Ömer YAĞMUR koordinesinde, 12.12.2023 Salı günü saat 10.20'de http://meb.ai/UaXW6HN linkli Teams bağlantısı kullanılarak, Bakanlığımızca hazırlanan ÇEDES Kasım ayı Fasikülünde tavsiye edilen Mervegül Cemal’in https://youtu.be/y62l0UHyniM?si=Zz1sTIv0aCEulrK7  linkte yer alan videosu okulumuz geneli ilkokul öğrencilerine izlettirilmiştir.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ''AFİŞ YARIŞMASI''

YOZGAT İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ “Sözlük Özgürlüktür” EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ   AMAÇ:Dilimizin Zenginlikleri “En İyi Cümle/Afiş Yarışması” ile Türkçedeki sözlerin bütününü, söz hazinesini, söz dağarcığını, kelime hazinesini, kelime Kadrosunu ve vokabüler sistemini tanımlayan söz varlığının bireyler arası iletişimde kullanılması, söz varlığının öneminin sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemesi,  dil kullanımını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımaları, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmaları ve düşünce dünyalarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. EN İYİ CÜMLE/AFİŞYARIŞMASI KATILIM ŞARTLARI En iyi cümle/afiş yarışması, Dilimizin Zenginlikleri Projesi proje kılavuzu Ek-2 ve Ek-3, Eylem Planlarındaki faaliyet çerçevesinde hazırlanmıştır. 1. Yarışmaya İlimiz geneli resmi ve özel ilkokul/ortaokul ve lise öğrencileri katılabilir. 2. Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1)cümle/afiş ile katılabilir. 3. Cümle/afiş özgün bir şekilde tasarlanıp hazırlanmalıdır. 4.Cümle/afişi hazırlayan öğrenci, tasarımı yaparken elle tasarım yapacaktır.Dijital ortamda hazırlanan ve ofset baskılı tasarımlar değerlendirmeye alınmayacaktır. 5.Öğrenim kademelerine göre cümle/afiş konuları şu şekildedir: İlkokullarda:Uygulama kılavuzunda Ek-7 de belirtilen çocuk şiirleri antolojisinden seçilip (MEB güncel ilkokul kademesi 100 temel eser içerisinde yer alan çocuk şiirleri kitabı kullanılabilir.) okunan şiirlerde yer alan bilinmeyen kelimelerden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle okunan şiir temalarıyla; afiş ise hem şiir temaları hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır. Ortaokullarda:"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü”nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle Yunus Emre temasıyla; afiş ise hem Yunus Emre teması hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır. Liselerde:Safahat Sözlüğü'nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve bu cümle ile afiş oluşturulması beklenmektedir.Yazılan cümle Safahat temasıyla; afiş ise hem Safahat teması hem de yazılan cümle ile uyumlu olmalıdır. 6. Afiş ölçüleri bütün kademeler için 35X50cm (A3 kâğıt boyutu) olmalıdır. 7. Afişte yer alacak cümle en az 3 en fazla 12 kelimeden oluşmalıdır. 8.Cümle/afiş tasarımında elişi kâğıdı,eva kâğıt,renkli kuru kalem, pastel boya, kuru boya gibi malzeme, kalem ve boyalar serbestçe kullanılabilecektir. 9. Afiş tasarımında kullanılan karton veya mukavva tek yönlü olmalıdır. 10.Cümle/afiş tasarımının arka kısmında, cümle/afişi tasarlayıp hazırlayan öğrencinin adı soyadı, ilçesi, okulu, sınıfı, öğrenci ve veli iletişim bilgileri yer almalıdır. 11.Cümle/afiş resimli, çizimli, şekilli, siyah-beyaz veya renkli hazırlanabilir. 12.Tasarımda görsel ve yazı elemanları dengeli bir şekilde kullanılmalı ve dikkat çekici renkler tercih edilmelidir. 13.Afişte kullanılan yazılar okunaklı olmalıdır. 14. Her ilçe millî eğitim müdürlüğü kendi okulları arasında yarışmayı düzenleyecektir. 15. Okullar, komisyon marifetiyle okul birinci, ikinci ve üçüncülerini seçerek ödüllendirecek ve yalnızca birinci olan afişi ilçe yarışmasına göndereceklerdir. 16.İlçeler ilçe komisyonu marifetiyle ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde ayrı ayrıilçe birinci, ikinci ve üçüncülerini seçerek ödüllendirecek veyalnızca birinci olan afişi il yarışmasına göndereceklerdir. 17.İl yarışmasında ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerindedereceye gireneserlerayrı ayrı ödüllendirilecektir. 18.İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ilde dereceye giren eserlerle birlikte ilçe birincisi olarak seçileneserler sergilenecektir. 19. İlçelerden ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde birinci seçilen eserler, en geç 19 Aralık 2023 mesai bitimine kadar İl Millî Eğitim Müdürlüğü Orta Öğretim Şube Müdürlüğü’ne teslim edilecektir. 20. Yarışma kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise kategorileri ayrı ayrı değerlendirilecektir.  DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA 1.       Cümlenin işlevselliği, öğreticiliği ve akılda kalıcılığı: 20 Puan 2.       Konuya uygunluk ve bütünlük: 20 Puan 3.       İmlâ kuralları: 20 Puan 4.       İfade zenginliği ve özgünlük: 20 Puan 5.       Görsel estetik ve tasarım: 20 Puan DİĞER HUSUSLAR 1. Yarışmaya katılan eserlerokullarda okul komisyonu, İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde ilçe komisyonu,  İl Millî Eğitim Müdürlüğünde ise il komisyonu tarafından değerlendirilecektir. 2.İl komisyonu tarafından değerlendirme sonucunda ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde dereceye gireneserlerbelirlenecektir. 3. Dereceye giren eserin öğrencilerinödülleri İl Millî Eğitim Müdürlüğü / İlçe Millî Eğitim Müdürlüğütarafından verilecektir. 4. İl ve ilçe komisyonları bir Şube Müdürünün başkanlığında bir Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni veya bir Türkçe Öğretmeni, bir Görsel Sanatlar Öğretmeni ve bir Sınıf Öğretmeninden oluşturulacaktır. Okullarda ise okul müdürü veya okul müdürünün belirleyeceği bir müdür yardımcısının başkanlığında okul kademesine göre Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni, Türkçe ve Görsel Sanatlar öğretmenleri, sınıf öğretmenleri öncelikli olmak üzereüç öğretmenden oluşturulabilecektir. 5.Okul müdürlükleri ve ilçe milli eğitim müdürlükleri ödülleri proje komisyonları marifetiyle kendileri belirleyecektir. İlde dereceye giren eserlerin ödülleri daha sonra belirlenecektir.   YARIŞMA TAKVİMİ 1-Tanıtım ve Duyuru: 01/12/2023 2-Okullardan eserlerin seçilmesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Son Teslim Tarihi:17/12/2023 3-İlçe birincilerinin seçilmesi: 18/12/2023 4-İlçelerden seçilen eserlerin (ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ayrı ayrı) İl Millî Eğitim Müdürlüğüne Son Teslimi: 19/12/2023 5-İl birincilerinin seçilmesi: 25/12/2023

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ''AİLELERE MEKTUP''

Sevgili Anne ve Babalar, Millî Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" tanıtılmıştır. Bu kapsamda çocuklarımızın dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okul öncesi eğitimden başlayarak tüm eğitim kademelerinde söz varlığını zenginleştirmeyi sağlayacak çeşitli çalışmalar uygulanacaktır. Söz varlığı kişinin dünyaya gelmesiyle oluşmaya başlar, zaman içinde gelişme/zenginleşme gösteren bir durum olarak tanımlanmakta ve bu gelişme/zenginleşmenin bireyin kişisel çabası ve içinde yaşadığı sosyal çevrenin şartlarından etkilendiği bilinmektedir. Söz varlığı zenginliği ile temel dil becerileri özellikle okuma becerisi ve okuduğunu anlama süreçleri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Okuma becerileri ile okuduğunu anlama süreçlerinin temelini de kapsam ve uygulama olarak 0-6 yaş erken okuryazarlık becerilerinin gelişimi oluşturmaktadır. Erken okuryazarlık becerilerinin gelişmesi çocuğun çevresinde bulunan aile, arkadaşlar ve okul ile olan etkileşimi ile yakından ilişkilidir. Bu etkileşim sürecinin desteklenmesi ve kalitesinin artırılması için çocuğun çevresindeki uyarıcıların artırılması, çocukların erişebileceği nitelikli kitaplar ile sözcük öğretimine yönelik özel olarak geliştirilmiş eğitim materyalleri ve nitelikli içeriklerin geliştirilmesi, kitap okuma süreçlerinin daha etkili hâle getirilmesi için çeşitli yöntemlerin kullanılması gibi faaliyetler gerçekleştirilmesi önemli görülmektedir. Ev ortamının çocuğun erken okuryazarlık becerilerini destekler biçimde düzenlemeye yönelik önerilere ekte ayrıca yer verilmiştir. Okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocukların sahip olduğu söz varlığının geliştirilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik yürütülecek çalışmalarda siz değerli ailelerimizin sürece etkin katılımı uygulanacak projenin verimini artıracaktır. Yapılacak çalışmalara katılmanız ve keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle… Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ev Ortamında Desteklenmesi İçin Öneriler • Çocukların ilk öğrenme ortamı evleridir. Çocukların aile bireylerini kitap, dergi, gazete gibi yazılı materyalleri okurken gözlemlemesi yazı ve okuma ile ilgili ilk deneyimlerini edinmelerine ve okuma becerisine olumlu tutum kazanmalarına katkı sağlar. Bu nedenle ▪ Çocukla geçirilen zamanlarda yazılı materyallere daha fazla zaman ayrılabilir. ▪ Çocuklarla yazılı materyallerdeki yazılar ile görseller arasındaki farklar yazının yönü ve noktalama işaretleri üzerine sohbet edilebilir. • Ev ortamının yapısal olarak düzenlenmesi çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerinde hem kısa hem uzun vadede etkilidir. Düzenlenmiş ev ortamı çocukta doğal bir farkındalık süreci oluşturacaktır. Bunun için ▪ Çocuğun erişebileceği yerlerde, yaşına uygun, ilgisini çekecek özelliklerde yazılı materyaller (kitap, broşür, poster, dergi, gazete vb.) bulundurulabilir. ▪ Çocuğa erken okuryazarlık becerilerini destekleyecek kelime kartları, alfabe kartları, boya setleri, etkileşimli dijital içerikler gibi eğitim materyalleri sağlanabilir. • Ev ortamının desteklenmesi sürecinde odaklanılması gereken temel konu aile-çocuk etkileşimidir. Bu etkileşiminin sağlanması ailenin çocukla birlikte aktif olduğu etkinlikler ve yaşantılar ile mümkündür. Bunun için; ▪ Çocuklarla düzenli kitap okuma etkinlikleri düzenlenebilir. Bu etkinlikler çocuğun erken okuryazarlık becerilerinin gelişimini çok yönlü olarak destekleyecektir. ▪ Kitap okuma sürecinde çocuğun etkin katılımını sağlayacak şekilde karakterlere yönelik sorular sorulabilir, bir cümle yarım bırakılıp çocuk tarafından tamamlanması istenebilir, bir olaya/duruma ilişkin çocuğun tahminde bulunması istenebilir. ▪ Çocuğun anlama ve dili kullanma becerilerinin desteklenmesi için “Ne, nerede, nasıl, neden, ne zaman ve kim?” soruları sorularak çocuğun yanıtları üzerine değerlendirmeler yapılabilir.” ▪ Çocuklarla kütüphane veya müze gibi ortamlara gezi düzenlenebilir. ▪ Çocuklarla tekerleme, şarkı, şiir okunabilir, çocuklara bilmeceler sorulabilir. ▪ Çocuklarla parmak oyunu, uyaklı oyun, taklit oyunları, kelime bulma ve türetme gibi oyunlar oynanabilir                                                                                                                                                                   ▪ 

Devamı

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM VELİ TOPLANTISI

GÜNDEM MADDELERİ:   1.      Açılış   2.      Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı   3.     Toplantı kurulunca yazman seçimi   4.      2022 – 2023 eğitim – öğretim yılının değerlendirilmesi   5.     Öğrencilerin kılık-kıyafet, temizlik ve beslenme alışkanlıklarının görüşülmesi   6.     Öğrencilerin devam devamsızlığın takibi ve devamsız öğrenciler için alınabilecek önlemlerin görüşülmesi   7.     Evde çalışma ortamının  öğrenciler için öneminin görüşülmesi   8.     İlçemizde Madde Bağımlılığı ve Alınacak önlemler hakkında okul güvenlik planın veliler ile paylaşılması,   9.     Planlı ders çalışma yöntem ve  tekniklerinin öğrenciye sağladığı katkıların görüşülmesi.   10.   Başarının artmasında öğrenci-veli-öğretmen işbirliğinin gereği ve   öneminin görüşülmesi   11.   Velilerin çocukları için yapması gereken iş ve davranışların görüşülmesi   12.   Sosyal-sportif çalışmalar ve boş zamanları değerlendirmenin  öğrenci açısından öneminin görüşülmesi   13.   Ortaöğretime geçiş sisteminde yapılan değişiklikler hakkında bilgilendirme yapılması,     14.   Taşımalı eğitim, öğrenci servisleri ve öğle yemeği ile ilgili bilgilendirmelerin (dilek ve şikayetler alınması) yapılması   15.   Okul-Aile Birliği yönetim kurulunun oluşturulması ve toplantı günün görüşülmesi.   16.   Okul ihtiyaçlarının tespiti   18.   2023-2024  eğitim-öğretim yılında okulun eğitim-öğretim kalitesinin yükseltilmesine ilişkin önerilerin görüşülmesi   19.   Dilek Ve Temenniler   20.   Kapanış  

Devamı